Warning: Use of undefined constant AIOFAVICON_TEXTDOMAIN - assumed 'AIOFAVICON_TEXTDOMAIN' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /var/www/html/desdemona/wp-content/plugins/all-in-one-favicon/all-in-one-favicon.php on line 37
Margit i Chile › Ett awesome lov:
Skip to content

Ett awesome lov:

Så nu är lovet slut men det var väldigt bra och jag reste myyycket (haha sov bara i min säng en natt :P) :

Först åkte jag till Valparaiso, Viña och Santiago med min klass, det var kul och bra, för att jag fick gå på museum och vi gick också in i Presidenthuset så jag lärde mig och fick se mycket! Det var dock hur kallt som helst eftersom hotelet vi bodde i hade ingen värme  eller element eller nånting plus att Valparaiso är en hamnstad :p (jag åkte också tunnelbana för första gången på 10månader :P)

Här är vi alla som åkte framför klockan av blommor i Viña :)

(Ercio, Miss Elena, Ana, Javi, Cami, Javi, Miss Fran, Jag och Elias)

Jag som Chiles president hahaha

btw så har dom presidentval nu i höst och jag vet inte om ni såg det mer härom veckan så satte sig den nuvarande presidenten Piñera i Omabas stol hahaha xD

Sen kom jag hem kl 7 på morgonen (efter dom 11timmarna i buss) och senare samma dag åkte jag till La Serena med Ornella, hennes bror Maglito, Elias, Jorge och El Flaco :p för Ornellas familj har ett hus där och det var hur kul som helst!! Från början skulle vi bara stanna typ 4 dagar men sen så hade vi det så bra så tillslut stannade vi en och en halv vecka heheh, och vi hade nana också som varje morgon städade och diskade och tvättade våra kläder!!

Maglito, Ornella och jag en dag när vi åt lunch på en restaurang precis brevid stranden! Vi åt skaldjur, och dom är hur goda som helst här i chile <3

Sen kom jag hem en eftermiddag och samma kväll hade jag bussbiljetter till Santiago för det var ett nytt läger med alla utbytesstudenter i Olmue (en by ca 2h från Santiago) och det var jättekul att träffa alla igen, men också trist för lägret handlade om att nu är vårat år nästan slut, och om hur vi ska säga hejdå och packa och allt :(. Men jag tror att det var bra också eftersom det fick mig att inse att jag måste planera vad jag ska göra de sista helgerna och hur jag ska säga hejdå och presenter och sånt.

Vi åt på hotellets restaurang varje dag till frukost, lunch och middag, och den här efterrätten var den bästa!! Det är manjar med maräng ovanpå och heter suspiro limeño och är från Peru muuuums

Hotellet var jättefint och hade en stor pool plus en uppvärmd pool, jag badade i båda men den här poolen var svinkall, så det var typ doppa sig och sen springa till den varma poolen haha :p

Och ja, nu har jag bara två helger kvar och det är verkligen blandade känslor! Jag vill inte säga hejdå till alla, och lämna mina vänner och familj här, medans samtidigt vill jag ju hem till Sverige och träffa alla er igen (och dricka svensk mjölk heheheh), men ja nu har jag iaf insett att jag har haft ett underbart år här men att det är tid att åka hem igen.. :)

(juste, förra veckan regnade det igen, eller egentligen var det typ åskstorm med blixtar och allt mitt i natten så dagen efter var skolan stängd och vi hade inte el förrens typ kl 13 nästa dag hahah)

Så vi ses snart alla!! chaooo